Log in   •   Sign up   •   Subscribe  feed icon

Most Scandalous Geeky Gadget: Peripheral Pants, The Wearable Keyboard

Wearable geeky gadgets have been taken to new levels with the appearance of the Peripheral Pants, a wacky wearable keyboard fashion that is certainly scandalous in its design.

The weird and wacky wearable gadget is built into a pair of fashionable designer jeans; it boasts a built-in keyboard, mouse, and computer speakers that play audio at knee height. The keyboard is wireless, and while it may just look like a graphic design on the pants, will work with any laptop or desktop computer. Take a look at the picture, and you will have no doubts about why this is the most scandalous geeky gadget designed to date.

If you're impressed by this strange fashion item, unfortunately, you won't be able to get your hands on your own keyboard pants just yet. The fashionable gadget, named The Beauty and the Geek jeans, were created by product design student Erik De Nijs from Holland for a school project which required him to combine two brand items to create a new product. In part, he designed the Peripheral Pants to allow computer users more freedom of movement, but the main objective was to create a functional fashion meets technology item that would be seen as weird and wacky, and not necessarily a practical design.

With so much buzz on the internet, the wacky wearable keyboard pants may soon be imitated if the designer has not patented the fashion. No word on if personal hygiene is a realistic expectation with this wearable gadget, since all technological components are built in.

Geeky gadget lovers and fashionistas alike, would you wear the most scandalous geeky wearable gadget we've seen so far?

Via: Wired and Gizmodo

Comments
Mar 27, 2009
by Anonymous

OMFG

I NEED A PAIR OF THESE!!! HAHA!! but seriously...send me a link ot buy or something...

Mar 27, 2009
by Anonymous

Seriously?

I've got some duct tape and a usb keyboard...
which means i could have keyboard pants...
AND i could just untape them and wash the pants.
that doesn't mean i should though.

Mar 27, 2009
by Anonymous

Lol

what if you have a boner? Oh wait, nerds that actually buy this crap don't have boners big enough to make a difference.

Mar 27, 2009
by Anonymous

Dude!

Yeah dude, I gotta me some new pants. These pants take me back to when, well you know what I am saying dude yeah? Man, that was some pair of pants, running down the street, shouting for joy, yeah dude, really takes me back dude.

Mar 28, 2009
by Anonymous

stoooooooner

dude yah man bro dude awesome fooooooo shooooooo... wooooooooow lol i gotta say if you werent high when writing this then you most deff need to brush up on the english language just a bit. was there a complete thought here eaither? oh well at least we all know where my medical weed went! damn underpants gnomes!
~falcor
p.s. great article, this is most deff one of the wackiest things that i have ever seen and to answer your question i would buy these. if not to use them then just for the novelty of the item. although it would be pretty sweet if you were wearing these and somehow hacked into that "too's" laptop who sits at starbucks all day and start controlling what he is looking at! for that i would need some stealth keys though... all black!

Mar 28, 2009
by Anonymous

my last post

my last post was directed towards (dude!) by the way. beth you did an awesome job on the article as always the P.S. was for you!
~falcor

Mar 28, 2009
by Anonymous

Spacebar?

You know there's some guy out there who is repeatedly hitting the space bar... :-)

Mar 28, 2009
by Anonymous

jas

stupidest thing i've ever seen

Mar 28, 2009
by Anonymous

...

The only thing funnier than these pants would be seeing somebody wearing them on the streets.

Mar 28, 2009
by Anonymous

LOLZ

OMG LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Mar 28, 2009
by Anonymous

... I'd want a pair.

... I'd want a pair.

Mar 28, 2009
by Anonymous

shopped

shopped

Mar 28, 2009
by Anonymous

I'd really buy these!!

Yes I do!!!!!!

Mar 29, 2009
by Anonymous

Good excuse to itch my nutz

Good excuse to itch my nutz all day

Mar 29, 2009
by Anonymous

Really!

Space. Space. Space. Space. Space. Space... Ahhh thats it

Mar 30, 2009
by Anonymous

ooh

they are photoshopped, i can tell by tha pixels! on another note i would want osme of these but i would prbly cry tears of shame and happiness when i wore them

Mar 30, 2009
by Anonymous

lol

OMG! Look at the spot that it's in! The keyboard is right over your crotch!

Mar 30, 2009
by Anonymous

its missing something

wiring on the pants to use your boner as a mouse

Mar 31, 2009
by Anonymous

eeeek

looks like chick repellant to me.....

Mar 31, 2009
by Anonymous

you can tell by the pixels?

lol at you, Mr Photoshop King. I asume your a troll. So you've been caught out here, go troll somewhere else.

Mar 31, 2009
by Anonymous

Deus Ex

The exact same thing is worn by a character named Alex in the pc game Deus Ex which was released in the late 90's. The only difference is the one in the game is a better design with the keys on the thighs only so you don't have to pound on your genitals all day.

Mar 31, 2009
by Anonymous

i'd totally rock these... if

i'd totally rock these... if i weren't somewhere really public.

Mar 31, 2009
by Anonymous

lmao

That'd be awesome to have, if people wouldn't stare at a person focusing on their computer intently and their hands at their crotch.

Apr 1, 2009
by Anonymous

BETH !?!

My last name is Hodgson, too!

We should hang out and where keyboard-pants together sometime.

Apr 2, 2009
by Anonymous

i need these

omfg i need a pair of those!

Apr 2, 2009
by Anonymous

if your a guy everytime you

if your a guy everytime you hit the space bar it will be your dick

Apr 2, 2009
by Anonymous

Oh yes!

I just got one of these. I am pretty... hmm that felt really good.
tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn tyghbn

Yes!!!! Oh god that was good... going to need a clean pair.

Apr 3, 2009
by Anonymous

Dsel

They would be great for surfing internet porn.

Apr 4, 2009
by Anonymous

this'll add porn to the net,

this'll add porn to the net, its counterproductive.

Apr 4, 2009
by Anonymous

Caps Lock

Caps Lock